Biyografi
CEO, 4129GREY
Kabataş Erkek Lisesi sonrasında Yıldız Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünden mezun olan Alemşah Öztürk, öğrencilik yıllarında internete merak saldığı için erkenden çalışmaya başladı.
İlk ajansını 1999 yılında Plus v.2 adıyla arkadaşlarıyla birlikte kuran Öztürk, daha sonra sektördeki birçok ajansta kreatif direktörlük yaptı. Dijital dünyadaki yoğun ihtiyacın farkına varan Öztürk, 2007 yılında 41?29!’u kurmak üzere Manajans’tan ayrıldı.
41?29!’u kurmadan önce sektörde 2 farklı ajans kuran, 24 yaşında Türkiyenin en genç kreatif direktörü ünvanını alan ve fark yaratan projelere imza atan Öztürk, 20 yıldır ajanslarıyla ürettiği işlerle dünyanın en önemli yaratıcılık yarışmalarında, özellikle Cannes Lions, Clio ödülleri, D&AD, Webby ödüllerinde başarılarıyla ses getirdi.
Bu global yarışmalarda, özellikle Cannes Lions’da jurilik göreviyle de Türkiye’yi temsil etmiştir.
41?29! ile beraber yüzlerce ödüllü projeye imza atan Öztürk, 2010 yılında Arcademonk, Grupanya ve Dijital Büro İstanbul adlı yeni girişimlerin kurucu ortaklığında da bulundu.
2011 yılını bitirirken 41?29!’un çoğunluk hissesini WPP’ye sattı ve 4129’un bölgesel bir oyuncu olması yolunda ilk adımları attı.
2015 itibariyle Grey Istanbul’u 41?29! ile birleştirip 4129Grey adında entegre tam hizmet reklam ajansına dönüştürdü.
Amerikan başkan yardımcısı Joe Biden tarafından Türkiye’nin örnek girişimcilerinden gösterilen Alemşah Öztürk, genç girişimcilerle yakın çalışmalarını sürdürmekte ve onlara akıl hocalığı yapmaktadır. Aktif bir girişimcilik hayatı yanısıra son 4-5 yıldır melek yatırımcı olarak Türkiye’nin girişimcilik ruhunu geliştirmeye çalışmaktadır.